Data publikacji strony: 4.06.2021
Data ostatniej aktualizacji: 4.06.2021
Deklaracja sporządzona: 4.06.2021
Wstęp:
Strona internetowa www.towolnosc.dsh.waw.pl, stanowi element kampanii społecznej Wybraliśmy Wolność 4.06.1998, organizowanej cyklicznie przez Dom Spotkań z Historią. Jako taka, ma charakter tymczasowy, a zawarte na niej treści mają swoje odpowiedniki również w innych kanałach komunikacyjnych Domu Spotkań z Historią w czasie trwania kampanii. Podstawowym założeniem funkcjonalnym strony była możliwość publikacji treści związanych z kampanią „Posłuchaj, to wolność” przy użyciu rozwiązań technicznych zewnętrznego serwisu Kuula.co, będącego dostawcą technologii galerii wirtualnej 360, w formie dedykowanego modułu Wirtualna Galeria.
Dostępność:
Strona internetowa www.towolnosc.dsh.waw.pl jest częściowo zgodna ze standardami WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) i z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych i zawiera następujące elementy wyszczególnione pod względem zgodności:
Postrzegalność i zrozumiałość:
1. Elementy graficzne posiadają alternatywę, w postaci tekstu.
2. Utwory muzyczne wykorzystane w projekcie w formie linków, mają odpowiednik w formie tekstowej (pełny tekst utworu zamieszczony w jego opisie).
3. Strona zawiera odsyłacze hipertekstowe do treści od innych podmiotów, które nie zostały wykonane, nabyte i do których modyfikacji Dom Spotkań z Historią nie jest uprawniony.
4. Materiały tekstowe napisane w prostej, przejrzystej, zrozumiałej formie.
5. Bloki tekstowe ułatwiające percepcję zawierające wyraźne tytuły i nagłówki, odstępy, brak materiałów zawierających konieczność „rozwijania” tekstu.
6. Prosta i logiczna struktura informacji na stronie.
7. Użycie kolorów o wysokim kontraście zarówno dla tekstu jak i elementów nie będących tekstem.
Funkcjonalność i kompatybilność:
1. Strona ma charakter responsywny. Treści na stronie dostosowują się automatycznie do rozdzielczości ekranu urządzenia oraz formatu poziomego i pionowego, zarówno na komputerach stacjonarnych jak i urządzeniach mobilnych (telefony komórkowe, tablety).
2. Na stronie internetowej można korzystać z jednolitych, standardowych skrótów klawiaturowych (TAB – idź do przodu, Shift+TAB – idź do tyłu, Enter – wybierz, Esc – wyjdź/zamknij, strzałki „góra” i „dół” – przewijanie strony.
3. Strona sprawdzona pod kątem braku „pułapki klawiaturowej” – możliwość przejścia całej zawartości strony oraz powrót do paska przeglądarki przy pomocy kombinacji klawiszy TAB i Shift+TAB.
4. Menu główne takie samo na wszystkich podstronach.
5. Każda podstrona posiada unikalny tytuł, który opisuje jej zawartość.
6. Wszystkie elementy oraz treści na stronie widoczne po powiększeniu widoku strony do 200%.
7. Odsyłacze hipertekstowe zawierają wizualne wzmocnienie w postaci dynamicznych podkreśleń.
8. Prosta struktura strony (strona główna i 5 podstron), z możliwością lokalizacji podstron na kilka sposobów – linki w menu na belce górnej, linki w blokach tematycznych, linki w stopce strony, mapa strony.
9. Mapa strony – w formie podstrony oraz dołączonego pliku sitemap.XML
Wyłączenia:
Z uwagi na brak możliwości ingerencji w rozwiązania techniczne serwisu Kuula.co, oraz brak możliwości potwierdzenia zgodności rozwiązań serwisu Kuula.co z wytycznymi WCAG 2.1, wszystkie treści umieszczone w module Wirtualna Galeria mają swoje odpowiedniki na stronie www.towolnosc.waw.pl lub w pozostałych kanałach komunikacyjnych kampanii „Posłuchaj, to wolność 2021”.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku uwag, zauważonych błędów, nieprawidłowego działania funkcji serwisu lub problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Robertem Radeckim – adres e-mail: dostepny@dsh.waw.pl, numer telefonu
533 173 428. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej, wskazanie, o który element strony internetowej Domu Spotkań z Historią lub jej zawartości chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Dom Spotkań z Historią dołoży wszelkich starań, aby zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Dom Spotkań z Historią niezwłocznie poinformuje wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Dom Spotkań z Historią może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy Dom Spotkań z Historią odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.